مبلیدو

وبلاگیدو

12 ژانویه 2020 2715 بازدید
مبلیدو

مبل راحتی بخریم یا استیل؟

خرید مبلمان از میان طرح و رنگ‌های متنوع، که تقریبا هر سلیقه‌ای را پوشش می‌هد در ظاهر کار آسانی است. اگرچه که در واقعیت سختی خاصی نداشته باشد و صرفا نیاز باشد که به نکات ریزی توجه شود.
ممکن است شما قصد خرید مبل داشته باشید و هنوز در ابتدای راه، تصمیم نگرفته باشید که آیا مبل راحتی بخرید یا استیل. همین سوال به ظاهر کوچک، در صورت نداشتن اطلاعات، می‌تواند منجر به اتخاذ تصمیم اشتباه و یا غیر اقتصادی شود. دانستن برخی قوانین ساده انتخاب مبل به شما کمک خواهد کرد که تصمیم‌گیری آسان و سریعتری داشته باشید. با ما همراه باشید.

مبل راحتی

مبل‌های راحتی یک دسته از گروه مبل‌ها هستند که رونق و فروش بسیار زیادی در بازار دارند. این مبل‌ها تمام پارچه هستند و اسکلت آنها، در زیر این رویه پارچه‌ای پنهان شده است. نشیمن راحت‌تری دارند و اغلب برای فضاهای خودمانی و راحت، مانند اتاق نشیمن استفاده می‌شوند.

استیل یا راحتی 2
مبل استیل
مبل‌های استیل، مبل‌های کلاسیک و رسمی هستند. این مبل‌ها ترکیبی از چوب و پارچه بوده و مدل پشتی و نشیمن آن، صاف و شق و رق است. همچنین پشتی‌های آن به نسبت مبلمان راحتی بلندتر و کشیده‌تر است. راحتی نشیمن مبل‌های استیل، به اندازه مبل‌های ِ راحتی نیست و بیشتردر فضاهای رسمی‌تر و مهمانی‌ها از آن استفاده می‌شود.

توجه و برآورد فضای منزل
قبل از شروع خرید، نگاه دقیق و کلی‌ای به فضای خانه بیاندازید. بررسی کنید چه ابعادی از مبل در این فضا می‌تواند قرار گیرد. در ذهنتان تصور کنید چه طرح و رنگی متناسب با دکوراسیون داخلی خانه شماست. خاطرتان باشد که مبل استیل برای فضای خانه‌های کوچک انتخاب مناسبی نیست. مبل‌های استیل باید در فضایی بزرگ قرار گیرند تا زیبایی ساخت و قشنگی منبت‌کاری روی آنها دیده شود. بر عکس مبلمان راحتی که میتوان در یک فضای کوچک و کنارهم چیدمان زیبایی از آنها در آورد، مبل استیل را باید با اندکی فاصله و در فضایی بزرگ چید. همچنین دور و اطراف مبل استیل را نباید با تزئینات زیادی شلوغ کرد.

توجه به دکوراسیون کلی منزل
ممکن است شما حتی فضای بزرگ و کافی برای قراردادن مبل استیل نیز داشته باشید. اما باید بررسی کنید که در حالت کلی، قرار دادن یک مبل راحتی فضا را زیباتر و یکست‌تر خواهد کرد یا مبل استیل.

در نظر گرفتن مورد استفاده مبل
مبلی که خرید می‌کنید برای کجای منزل و به چه منظور است؟ آیا برای قسمت نشیمن، نشستن جلوی تلویزیون یا دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه خرید می‌کنید؟ در این صورت حتما به سراغ انتخاب مبل راحتی بروید. اگر سالن شما به حدی بزرگ است که می‌خواهید فضایی را جداگانه برای مهمان‌های رسمی تر در نظر بگیرید و مبلمان کنید، اینجا جای رفتن به سراغ مبل استیل است. با توجه به رنگ و فضای داخلی خانه، همچنین هزینه مدنظرتان، مبلی را انتخاب کنید که بعنوان قسمت پذیرایی از مهمان‌ها از آن استفاده کنید.

استیل یا راحتی 1
اگرجه با توجه به تنوع بسیار زیاد در ساخت مبلمان، بسته به نیاز، می‌توان مبلمان راحتی‌ای خریداری کرد که زیاد حالت اسپورت نداشته باشد و در عین شکیل و راحت بودن، قابل استفاده برای مهمان‌ها نیز باشد. انتخابی اینچنینی باعث می‌شود هم فضای منزل زیاد شلوغ و پر نباشد، هم از لحاظ هزینه بسیار به صرفه‌تر و اقتصادی‌‌تر خواهد بود.

اشتراک گذاری Telegram Facebook WhatsApp Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *