مبلیدو

وبلاگیدو

12 ژانویه 2020 1287 بازدید
مبلیدو

انواع میز نهارخوری

میز نهارخوری فقط یک نقطه برای جمع شدن اعضای خانواده و دوستان نیست، بلکه در حقیقت یک نقطه مرکزی در دکوراسیون محسوب می‌شود. در گذشته میز نهارخوری صرفاً وسیله‌ای تزئینی برای مواقع مهمانی محسوب می‌شد، اما امروزه تقریبا به عضو ثابت دکوراسیون منزل و زندگی روزمره ما تبدیل شده است.

انتخاب میز مستحکم
میز نهارخوری را می بایست از انواع میزی انتخاب کنید که خوب ساخته شده باشند و استحکام زیادی دارند. متریال ساخت میز عبارتند از: چوب، فلز، پلاستیک و یا فایبرگلاس.
در این میان میزهای چوبی، برای دکوراسیون داخال خانه از باقی میزها مناسب‌تر و زیباتر هستند. چوب‌های سخت مانند گردو، راش و بلوط گزینه‌های مناسبی برای میز نهارخوری هستند، اگرچه اندکی باعث وزن زیاد میز می‌شوند و گران‌تر هم هستند؛در مقابل میزهایی که از چوب‌های مهندسی یا کامپوزیت مانند تخته سه لا، یا ام دی اف‌های کیفیت بالا ساخته می‌شوند، از لحاظ قیمت بسیار اقتصادی هستند، دوام خوبی دارند و سبک‌ترند، ولی استقامت آنها به پای چوب نمی رسد.

استفاده از شیشه بر روی میزنهارخوری
اینکار باعث می‌شود سطح میزتان آسیب ندیده و خط و خش نیافتد؛ همچنین وجود شیشه بر روی میز، به داشتن دکوراسیونی همخوان و هارمونیک کمک می‌کند، زیرا با انواع دکوراسیون‌ها به راحتی هماهنگ می‌شود. همچنین جهت تنوع می‌توان از شیشه‌های رنگی برای میز نهارخوری استفاده نمود؛ مضاف بر اینکه در فضاهای کوچک و تاریک، رفلکسی که از شیشه ایجاد می‌شود، باعث می‌شود فضا بزرگتر و روشن‌تر به نظر برسد.

فرم میز نهارخوری
شکل و مدل میز نهارخوری را باید متناسب با فضای مورد نظر انتخاب کنید؛ در زیر به معرفی اشکال متفاوت میز نهارخوری می‌پردازیم:

– میز مستطیل: محبوب‌ترین طراحی و دیزاین میز، شکل مستطیلی آن است؛ از لحاظ کارکرد، بالاترین کارایی را دارد و اجازه می‌دهد بتوانید از آن در سبک های مختلف طراحی داخلی استفاده کنید.

انواع میز نهارخوری 3

– میز مربع: این میز ساده‌ترین طراحی میزنهارخوری را دارد؛ این میزها بسیار مناسب برای فضاهای کوچک، مثلا داخل خود آشپزخانه هستند.

 

انواع میز نهارخوری 5
– میز گرد: این میزها گزینه مناسبی برای زمان‌هایی‌ هستند که نمی خواهید صندلی‌ها جای ثابتی داشته باشند. شکل گرد میز باعث می شود هرجایی از آن بتوانید صندلی بگذارید.

انواع میز نهارخوری 4
– میز بیضی: این شکل محبوب میز، باعث می‌شود حالت کروی به فضا القاء شود. البته استفاده از این نوع طراحی برای قسمت هایی که کشیده‌تر هستند مناسب‌تر است؛ همچنین فضای بیشتری را برای صرف غذا، به نسبت باقی میزها اشغال می کند.

انواع میز نهارخوری 2
– بدون شکل: ایده طراحی میزهایی از این دست، در حقیقت نگذاشتن تمرکز بر روی گنجاندن شکل میز در شکل های کلاسیک و استاندارد میز است. این میزها شکل و شمایل متفاوتی دارند و اغلب برای طراحی‌های داخلی مدرن‌تر قابل استفاده هستند.انواع میز نهارخوری 1

ارتفاع میز نهارخوری
باید توجه کنید که اندازه میز با مشخصات فیزیکی شما تناسب داشته باشد. مثلا اگر قدتان نسبتاً بلند است، نباید دنبال میز با پایه کوتاه بروید؛ هنگام نشستن پشت میز و غذا خوردن باید تمام اعضای بدنتان احساس راحتی داشته باشند. بلندی میز وقتی پشت آن نشسته‌اید باید تا قسمت زیرین قفسه سینه شما باشد و فاصله آرنج تا بدن بیش از ۴ سانتی متر نشود. اگر میز از حد عادی کوتاه تر باشد مجبور می‌شوید برای خوردن غذا روی میز خم شوید و اینکار به معده شما فشار می‌آورد و عمل هضم را دچار مشکل می‌کند.

اندازه میز نهارخوری
بسته به نیاز شما، اندازه میزی که می‌خرید متفاوت است. میزها از دو نفره شروع شده و تا بیست و چهارنفره هم می‌رسند.

اشتراک گذاری Telegram Facebook WhatsApp Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *