مبلیدو

وبلاگیدو

12 ژانویه 2020 3247 بازدید
مبلیدو

اثرات استفاده از رنگ های شاد در دکوراسیون خانه 

استفاده از رنگ در چیدمان منزل اهمیت بسیار بالایی دارد؛ در حقیقت رنگ جالب‌ترین جنبه دکوراسیون داخی است، زیرا طیف گسترده ای دارد. از رنگ دیوارها گرفته، تا مبلمان و پرده و حتی اجزای ریز و کوچک. هرکدام از اینها می‌توانند در حد و اندازه خود، تاثیرگذار باشند.
طراحان، برای پیاده‌سازی دکوراسیون، امروزه به سلیقه و روحیات ساکنین آن خانه بیشترین توجه را می‌نمایند. هرکدام از ما، تمایلات مختلفی به رنگ‌های مختلف داریم و این نقطه علاقمندی، راهنمای خوبی برای انتخاب مجموعه رنگ فضای زندگی مان است. اگرچه باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که صرف علاقه به رنگ‌های مختلف و استفاده باری به هرجهت از آنها ممکن است نتیجه خوبی در پی نداشته باشد. برای اینکه هر دو قسمت سلیقه و هارمونی مورد توجه قرار گیرد لازم است اندکی از روانشناسی رنگ‌ها بدانیم. داشتن دانش در این زمینه هم به ما کمک خواهد کرد که از ترکیباتی استفاده کنیم که هم متناسب با نیاز آن فضا هستند، هم هارمونی و جذابیت محیط را حفظ می‌کنند.

رنگ های شاد و اثرات هر کدام

رنگ زرد: زرد در صدر رنگ های شاد قرار دارد. این رنگ، رنگ مثبت‌اندیشی، نور و شفافیت، شادی و وضوح ذهنی است. استفاده از رنگ زرد باعث افزایش تفکر خلاق، واضح و خوش‌بینانه می‌شود. همچنین زرد در کم‌کردن افسردگی نیز نقش دارد.

رنگ زرد
رنگ سبز: سبز رنگ آرامش‌بخش و طبیعت است؛ سبز به معنای تعادل، استراحت و صلح و تاثیرات آرام‌بخشی و کاهش استرس آن به وضوح قابل دیدن است. یکی از بهترین راه‌ها برای اضافه کردن رنگ سبز به خانه، استفاده از گیاهان سرسبز در منزل است.

دکور سبز
رنگ قرمز: قرمز ارتباط مستقیمی با انرژی و توان زیاد دارد. قرمز سیگنال‌های شجاعت، جاه طلبی و قدرت را به مغز ما می‌فرستد. همچنین رنگ تند و تیز آن باعث می‌شود هوشیاری و سرعت عمل تحریک شود؛ رنگ قرمز به افزایش اعتماد به نفس نیز کمک نموده و همچنین بعنوان محرک اشتها عمل می‌کند، بنابراین رنگ مناسبی برای آشپزخانه محسوب نمی‌شود؛ در صورتی که افرادی به رنگ قرمز حساسیت داشته باشند، ممکن است در آنها سیگنال خشم و عصبانیت تحریک شود.

دکور قرمز

رنگ آبی: آبی آرامش و استراحت را به ارمغان می‌آورد؛ این رنگ در حالت کلی، رنگ بسیار محبوبی شناخته می‌شود. آبی بر روی بی‌خوابی تاثیر مثبت دارد و با القای حس ریلکسی و آرامش می‌تواند خواب راحتی را به ارمغان بیاورد. با استفاده از رنگ آبی می توان بیش‌فعالی در کودکان را به حالت تعادل نزدیک‌تر نمود. لازم به ذکر است که استفاده از رنگ آبی در آشپزخانه، می تواند باعث بی‌اشتهایی و کم‌غذایی شود.

دکور ابی
رنگ بنفش: بنفش با تحریک منطقه حل مسأله در مغز، به بهبود تفکر کمک می‌کند و باعث افزایش خلاقیت، شهود و توانایی‌های هنری می شود. استفاده بیش از حد از رنگ بنفش ممکن است باعث ایجاد حس ناامنی شود.

دکور بنفش

رنگ نارنجی: نارنجی رنگی گرم، دعوت‌کننده و شاد است. استفاده از این رنگ باعث تحریک احساسات و ارتباطات لذت بخش می‌شود. همچنین عواطف را به شدت پررنگ و تحریک می‌کند. این رنگ، رنگ بسیار مناسبی برای فضاهایی است که در آنها نیاز به تعامل و رابطه داشتن احساس می‌شود.

دکور نارنجی

اشتراک گذاری Telegram Facebook WhatsApp Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *